.

Δράσεις


Θα περιγράφουμε σύντομα διάφορες δράσεις που κάναμε στη διάρκεια του σχολικού έτους σχετικά με τα μαθηματικά.



ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014 - 2015

3 - 4 - 2015

Τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα. Στο σχολείο μας διοργανώσαμε δράσεις. Οι μαθητές της α΄γυμανσίου συμμμετείχαν στην δράση : " ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΞΥΜΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΕΣ".

Συνθεθήκαμε το ιστολόγιο του καθηγητή μας κ. Μόσχου : "Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" : ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ασχοληθήκαμε με ενδιαφέροντες γρίφους , παράδοξα , μαθηματικές σπαζοκεφαλιές.

Καταγράφουμε παρακάτω μερικά  από τα προβλήματα  που μας έσπασαν το κεφάλι :

1. Διαθέτουμε 9 όμοιες μεταλλικές σφαίρες από τις οποίες η μία μόνο είναι μικρότερου βάρους. Οι υπόλοιπες 8 έχουν το ίδιο βάρος. Δαιθέτουμε επίσης ένα ζυγό ισορροπίας. Πώς με 2 ζυγίσεις θα βρούμε την λοιπόβαρη σφαίρα;

2. Έχετε στη διάθεση σας δύο μπουκάλια. Το πρώτο χωράει 5 λίτρα και το δεύτερο 3. Μπορείτε χρησιμοποιώντας αυτά τα 2 μπουκάλια και απεριόριστη ποσότητα νερού να μετρήσετε ακριβώς 4 λίτρα;

3. Στα πλαίσια ενός προγράµµατος ανακύκλωσης, όσοι επιστρέφουν άδεια µπουκάλια κάποιου αναψυκτικού µπορούν να τα ανταλλάξουν µε γεµάτα. Συγκεκριµένα, τα 4 άδεια µπουκάλια ανταλλάσσονται µε 1 γεµάτο. Πόσα µπουκάλια αναψυκτικού θα πιει µια οικογένεια που συγκέντρωσε 24 άδεια µπουκάλια;


4. Έχουµε τρία κλειστά πανέρια και µία επιγραφή κρεµασµένη πάνω στο καθένα. Η πρώτη γράφει "ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ", η δεύτερη γράφει "ΜΑΝΤΑΡΙΝΙΑ" και η τρίτη γράφει "ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΝΤΑΡΙΝΙΑ". Ξέρουµε ότι και οι τρεις επιγραφές είναι τοποθετηµένες λάθος. Πως µπορούµε ßγάζοντας ένα φρούτο από ένα µόνο πανέρι και χωρίς να κοιτάξουµε µέσα ή να ψαχουλέψουµε, να ßάλουµε τις επιγραφές στη σωστή τους θέση;

5. Μετακινείστε ένα σπίρτο ώστε να ισχύει η παρακάτω ισότητα :

 



                              9 - 10- 2015
Στα πλαίσια των δράσεων του Κοινωνικού σχολείου αναπτύξαμε την παρακάτω δράση. Της δώσαμε τον τίτλο : "ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" Συνδεθήκαμε με το ιστολόγιο: " Ο θαυμαστός κόσμος των μαθηματικών" και πλοηγηθήκαμε στους θεματικούς άξονες :

1. Ιστορία των μαθηματικών
2. Χρησιμότητα των μαθηματικών.

Ενημερωθήκαμε και παρακολουθήσαμε video σχετικά με τα παραπάνω θέματα. Ακολούθησε διαλογική συζήτηση προσπαθώντας να ιχνηλατήσουμε την δύσκολη ιστορική εξέλιξη των μαθηματικών και να πεισθούμε ότι τελικα τα μαθηματικά αν και κρυμμένα παντού γύρω μας είναι πολύ χρήσιμα. Ανανεώσαμε το ραντεβού σας για την επόμενη φορά με σκοπό να ασχοληθούμε με μαθηματικές σπαζοκεφαλιές. Να αναδείξουμε δηλαδή τα μαθηματικά ως ένα επίτευγμα εξύμνησης της ανθρώπινης συγκροτημένης λογικής.

Συνδέσεις που χρησιμοποιήσαμε:

1. ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
2. ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
3. VIDEO ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ